Skip to content

Returnering af pakker

Når du vil returnere en vare, så er reglerne sådan, at du selv skal betale for at sende varen til mig, tilgengæld får du penge tilbage for portoen du betalte, da du købte varen – hvis du returnerer hele købet.

Læs venligst hele teksten og vær opmærksom på, at hvis du sender med afhentning andre steder end til SuperBrugsen, Vejgaard Bymidte, Aalborg så bliver pakken IKKE hentet. 

Når du skal sende pakken til mig:

Først skal du beslutte, hvilken pakkeservice, du vil benytte. De 3 mest benyttede er PostNord, GLS og DAO. Hvis du benytter PostNord eller GLS er det okay at sende til pakkebutik HVIS du vælger Superbrugsen Vejgaard (Vejgaard Bymidte 10, 9000 Aalborg), eller for PostNords vedkommende, pakkeboks nr 9016. Hvis du vælger DAO eller andre firmaer, skal du sende til privatadressen – jeg afhenter IKKE pakker andre steder.

For alle fragtfirmaer gælder:

Modtager: Tine Japp

Adresse: Lundsgårdsgade 16, 9000 Aalborg.

Mobil 28934488

Mail: tine@transting.dk

Adressen er en privatadresse.

Min adresse er Lundsgårdsgade 16. Hvis du skriver den adresse på, så får du mulighed for at vælge SuperBrugsen i Vejgaard. Hvis du ikke får den mulighed, så har du skrevet en forkert adresse på. 

På din Ordrebekræftelse, som du fik på mail, da du bestilte varen, står der et ordrenummer. Det letter behandlingen af din returnering, hvis du skriver det på en seddel og lægger sammen med binderen i pakken. Hvis du ikke kan finde mailen, så skriv dit navn og meget gerne datoen for, hvornår du bestilte varen, så jeg kan finde dig i systemet. Jeg er jo nødt til at vide hvem det er, der skal have penge tilbage…

PostNord:

Du kan købe portoen online på https://portal.postnord.com/onlineporto/ Du skal vælge pakke (fordi det kun er pakker som trackes) og udfylde alle felterne på siden. Du kan få printet en label til at klistre på pakken på flere måder: du kan printe den på din egen printer og tape den på pakken. Du kan også gå ind i en postbutik og bede dem om at printe ud fra den stregkode, som du får tilsendt på mail fra PostNord, når du har betalt portoen. Sidste mulighed er at sende fra en Pakkeboks: når du har betalt portoen, får du en pinkode, som du kan bruge i pakkeboksen: vælg mulighed ‘Udskriv’ i pakkeboksens menu, tast pinkoden ind og så printer pakkeboksen en label ud.

Den label du får på den ene eller den anden måde, skal nu sættes på pakken – og det er vigtigt at den gamle stregkode dækkes helt. Hvis det ikke er muligt, så kan du strege den gamle stregkode ud med tush eller kuglepen.

Pakken kan nu enten sendes fra pakkeboksen eller postbutikken.

GLS:

GLS sælger onlineporto her: https://send.gls.dk/

Når du har udfyldt med afsender og modtager og betalt, vil du modtage en mail med en QR-kode, som du viser frem i den GLS-pakkeshop du vælger at bruge. Ud fra den laver de en label at sætte på pakken. Det er en god ide at sikre dig at der ikke er læsbare stregkoder på din pakke, før GLS sætter deres label på. Du kan strege evt. stregkoder ud med en sort tush – så kan de ikke læses mere.

DAO: 

Du køber porto her: https://pakke.dao.as/nyPakke

Husk at vælge daoHOME – jeg afhenter IKKE dao-pakker i pakkeshop.

Når du har udfyldt og betalt får du en kode som du medbringer til den pakkehop du vælger at sende fra.

Det er en god ide at sikre dig at der ikke er læsbare stregkoder på din pakke, før DAO sætter deres label på. Du kan strege evt. stregkoder ud med en sort tush – så kan de ikke læses mere.